zondag 12 februari 2017

Een superleuke sjaal met een mooie naam.



Het wordt stilaan lente en dan willen we uiteraard af van de dikke wollen sjaals en mutsen.   Toch is een sjaal altijd een zeer mooi atribuut dat je outfit "af" maakt.  


Daarom ben ik dan ook stilaan overgeschakeld van wol en zijde naar katoen als grondstof voor de volgende sjaals.

Het nieuwste ontwerp dat ik maakte is dan ook volledig uit katoen.  Het is een hip en trendy maar vooral heel universele  sjaal die zowel door jongeren als door ouderen, door jongens en meisjes en dames en heren kan gedragen worden.

Ik maakte het propotype in kobaltblauw en ben er best tevreden over.  Ik weet nu al dat dit een reeks in vele kleuren zal worden. ! 


De naam is een ode aan de provincie Ningrahar uit Afghanistan.  Heel veel haakwerk in prachtige kleuren en patronen kent immers zijn oorsprong in de Afghaanse cultuur.  


Prachtige kunstwerken gemaakt door echte vakmensen. Voor mezelf heeft het nog een bijkomende betekenis.  Als voogd van ondertussen 10 Afghaanse  minderjarige vluchtelingen die bijna allemaal uit deze provincie komen, is het voor mij een eerbetoon aan de streek van "mijn" jongens.



Je kan de sjaal HIER kopen en via mail is hij uiteraard ook te bestellen in andere kleuren.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten