donderdag 5 mei 2016

"Fly away" kleine man !


Ik zoek de stoffen die we inkopen altijd zeer zorgvuldig uit.  We zijn zeker niet de goedkoopste zaak waar je stoffen kan aankopen maar kwaliteit/prijsverhouding zit bij ons wel heel juist en daar ben ik wel fier op.    De stoffen die ik uitkies zijn dan ook niet enkel verkoopsgoederen maar voor elk van de stofjes heb ik ook altijd wel een idee wat ik er zelf mee wil maken.

Ik koos dan ook onder andere deze papieren vliegertjesstof in een zeer mooie kwaliteit French Terry met een kleuterbroekje in gedachten.

Het verwerken van deze kwaliteit stof is een plezier.  Een stevige en toch elastische lichte soort sweatherstof die niet al te veel omkrult en die zeer aangenaam om dragen is.  Belangrijk toch voor die kleine billetjes.

Het patroontje van de broek tekende ik zelf aan de hand van een bestaand broekje met een eenvoudig voorstuk aan de stofvouw en een achterbeen in twee delen.

De pijpjes zijn afgewerkt met een manchette uit dezelfde tricot stof.













Afwerking van de zak.








De opgestikte zak werd afgewerkt met een restje limoenkleurige boordstof .



Uiteraard moest ook ons labeltje er in :-)

En...... een beetje fantasie is altijd welkom en maakt het geheel uniek !!!







De zak werd afgeboord met een siersteek eveneens in kiwi groen.






In de tailleband zit een brede elastiek van 3 cm... om te vermijden dat die gaat ronddraaien en zo heel oncomfortabel gaat zitten, werd die aan beide zijden van de tailleband ter hoogte van de zijnaad vastgestikt.


Met het stofje kan je nog zo heel veel andere leuke dingen maken, laat je fantasie maar meevliegen met de vliegertjes ........................



Ik hield het op een broek :-)


Stof en boordstof te koop op www.tobyenco.be
of klik gewoon HIER om naar de site te gaan


We hebben nog heel veel leuke kwaliteitsstofjes en fournituren !!

Denise





Geen opmerkingen:

Een reactie posten