zondag 29 mei 2016

Wat doe je als je collega "opa" wordt ?








Juist............ je gaat achter je naaimachine zitten met een superleuk prinsessenstofje om voor dat kleine prinsesje een mooi prinsessenjurkje te stikken ......is dat een te groot "prinsessengehalte"?   Neen hoor voor zo een minimeisje kan het niet lieflijk genoeg zijn !!!!.





Zalmrose dus, en liefst nog de glitterkatoen van bij Toby & Co.   Je kan deze HIER vinden in zalmrose, maar er zijn ook nog andere kleuren, surf maar eens op de site.  Ze zijn letterlijk schitterend, absoluut niet duur en heerlijk om mee te werken.  Meer moet dat dus niet zijn.

Eerst even in de wasmachine en dan op de hoogste stand in de droogkast en daarna stoomstrijken... OK dan kan er met de stof al niets meer verkeerd gaan.




Ik wou al heel erg lang het patroontje van de Grace-jurk van Emma en Mona eens uitproberen en voilà.  Dat was dan ook een uitstekende gelegenheid. Het patroontje kan je HIER vinden.



Een persoonlijk accent geeft een geschenk toch altijd wel ietsje meer maar een stijlvol stofje als dit in combinatie met een mooi patroon vraagt om een subtiele aanpak. Dus borduurde ik de mooie naam van het meisje "ton-sur-ton" op het voorpand.  Omdat de naam uit het  hoge noorden afkomstig is mocht er ook nog een sneeuwlokje naast.....







Voor de sluiting gebruikte ik exttra platte knoopjes.  Ik vind dit altijd toch iets stijlvoller dan de kamsnaps.




Nog even feestelijk inpakken en morgen mag ik het aan de opa bezorgen .... ...........
ik sta nu al te trappelen :-) :-)

Patroontje:  Grace jurk van Emma en Mona
Stof: Glitterkatoen van Toby & Co


Geen opmerkingen:

Een reactie posten